Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 13.07.2020, 05:23

Загальноосвітня школа I-III ступенів №17 м.Луцька

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Соціально-психологічна служба

Профілактика суїцидальної поведінки

Всесвітня організація охорони здоров’я склала рейтинг країн, в яких люди найбільше вчиняють самогубства. Нажаль, Україна теж потрапила до цього списку і зайняла в ньому 24-е місце. Серед смертності молодих людей віком від 15 до 29 років самогубства стали другою провідною причиною. Тому лише профілактичні програми зможуть запобігти страшній статистиці. Існує велика кількість здорових дітей, перед якими постає питання про сенс власного існування та необхідність жити далі. Юнь потребує більшої уваги дорослих, адже вони тільки зовні справляють враження незалежних і самостійних, а «всередині» хлопці й дівчата дуже вразливі й болісно реагують на життєві негаразди.

10 вересня, за ініціативи Міжнародної асоціації запобігання самогубствам (МАПС) при активній підтримці Всесвітньої організації охорони здоров'я та під патронатом Організації Об'єднаних Націй проводиться Всесвітній день запобігання суїциду. І наша школа також не лишилася осторонь проблеми.

Впродовж 9-13 вересня у нашій школі були проведені ряд заходів з профілактики суїцидальної поведінки. Так серед учнів 3-4 класів психолог за допомогою дівчат-волонтерів 9-А класу (Данилова Надія, Плавуцька Валерія, Ковальчук Мілена) провели «Години Психолога» на тему «Подорож у Життя». Дітям за допомогою олівців і паперу пропонувалося здійснити подорож у своє майбутнє життя, а саме: намалювати лінію свого життя і відмітити на ній свої сьогоднішні або майбутні досягнення, намалювати те і тих, заради кого (чого) вони живуть тощо.

З учнями 9-А класу відбулася година спілкування «Життя без обмежень». Як приклад того, що наше життя завжди має сенс і в ньому є безліч можливостей аби реалізуватися, дітям була представлена мега особистість – Нік Вуйчич, знаменитий у цілому світі австралійський мотиваційний оратор, меценат, письменник, громадський діяч. Адже його власне життя є яскравим прикладом того, як ми самі є вершителями своєї власної долі і нема таких проблем, які не можна вирішити. Проте, завжди є можливість зростати і розвиватися у житті.

З учнями 5-10 кл. були проведені «інформативні хвилинки», на яких озвучувалася існуюча проблема та акцент робився на тому, що у будь-якій ситуації завжди є вихід і є люди, котрі прийдуть на допомогу у скрутну хвилину.

Окрім цього в школі працював майданчик боді-арту «Сонце сховане у кожному!». Вчитель образотворчого мистецтва Мороз А.О. разом з волонтерами малювали на обличчях усіх бажаючих смайлики, сонечка, сердечка. В процесі малювання дітям говорили про те, що сонячний настрій залежить не тільки від погоди, а й від посмішок людей, хороших вчинків, добрих справ, приємних випадків. Кожна людина може сяяти як сонце, та дарувати тепло і радість оточуючим.

Старшокласники висловили свої роздуми про «Цінність життя».

«Я щаслива, що маю здорових батьків. Коли людина цілком здорова, вона може багато чого досягти у своєму житті. Щастя – це любов та підтримка близьких.

Головне в житті – це саме життя, найвища цінність на землі. І сенс його в тому, щоб здійснювати своє призначення навіть тоді, коли це надзвичайно важко» - поділилась своїм баченням Косюр Катерина.

«Для мене цінувати життя означає берегти кожну хвилину. Звісно, життя – це важка наука, але жити потрібно не лише заради себе, але й задля своїх близьких. Я ціную життя тому, що мені дали його батьки і Бог» - думки Солтис Світлани.

Сташевська Маргарита зауважила: «Ми всі завжди кудись поспішаємо, вирішуємо різні проблеми, заробляємо, навчаємось і за цим усім забуваємо про найголовніше – жити. Потрібно цінувати кожну хвилину свого існування, насолоджуватись кожною секундою. Все таки воно у нас одне! Я вважаю, що життя є найвищою цінністю!»

«Життя, на превеликий жаль, або навпаки, на щастя, дається прожити лише один раз. Мені всього 15, але я так часто задумуюсь: чи я просто існую, існуватиму, а чи все-таки залишу свій слід на цих сипучих пісках життя…. Іноді мені сумно через те, що я втрачаю свою юність без користі, але, мабуть, головна цінність життя – це час, його таки хочеться повернути чи, навпаки, підігнати, можливо, сьогодні останній шанс використати цей час як давно хотілось. Цінуй моменти, не втрачай шансів, ризикуй.» - ділиться роздумами Влада Зайцева.

Варто зазначити, що проблема до якої були приурочені заходи є однією з найболючіших, та усі заходи проводились у позитивному контексті в атмосфері добра, оптимізму та утвердженні ідеї життя як найвищої цінності.

 

*******************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

«Найважча у світі робота – це виховувати дітей», - так говорила моя знайома, педагог з багаторічним стажем. Але ще важче, на мою думку, виховувати ВЛАСНИХ  дітей.  Усі діти народжуються tabula rasa – чиста дошка і, що буде написано на цій дошці у найбільшій мірі залежить від батьків.

Здорова дитина народжується з великою кількістю творчих потенціалів. У процесі сімейного виховання, навчання ці потенціали не лише реалізуються, але подекуди і блокуються дорослими  чи  самоблокуються під впливом страху. Основне завдання дорослих: допомогти дитині реалізуватися в житті, розкрити свої таланти.

Досить часто батьки нарікають на проблеми суспільства, пояснюючи труднощі у вихованні дітей. Як фактори, що негативним чином впливають на підростаюче покоління, зазначають складну психологічну ситуацію, яка склалася в країні, також говорять про зміну моралі, свою зайнятість на роботі,  значний вплив телебачення та комп’ютера на формування підростаючого покоління.

Усе це справедливо, та не варто забувати головне: проблеми дитини починаються в сім’ї і можуть бути там же вирішені. Батьки повинні зрозуміти: лише від них залежить, якими виростуть їхні діти.

Світ змінюється – змінюються й діти. Старі методи виховання такі як залякування, крик чи ляпас не допомагають встановлювати контроль над сучасними дітьми, а вбивають в дитини бажання слухатись і співпрацювати, а подекуди спонукають сучасних дітей до бунту. Та, головне, використання старих методів виховання створює бар’єри для емоційної взаємодії дитини з дорослими. Близькі дорослі стають проблемою сучасних дітей, оскільки заважають їм розвиватися. 

Залякування обмежує природний розвиток дитини. Крики притупляють її  здатність чути. Діти прислуховуються до батьків або вчителів, коли дорослі прислухаються до них. Якщо дорослі постійно чогось  вимагають від дитини, діти перестають їх чути, дитина «відключається», а в цей час дорослий втрачає контроль. У роботі з сучасними дітьми необхідно відмовитись від покарань. Дитина вчиться всьому завдяки наслідуванню, а не страху, адже діти завжди запрограмовані на копіювання батьків і близьких дорослих. Тому,  якщо дитина бачить навколо повагу, вона вчиться поважати; якщо дитина бачить насилля, або насилля чинять над нею, то вона й саме буде це здійснювати по відношенню до оточуючих.

Сучасним дітям важлива допомога, але для морального та духовного росту не менш необхідні труднощі і проблеми, які дитина повинна вирішувати самостійно, варто лише допомагати при їх вирішенні. Перешкоди на життєвому шляху допомагають дитині стати сильнішими.

Пам’ятайте:

  1. Дитина не навчиться прощати, якщо їй прощати нікого.
  2. Дитина не розвине в собі терпіння або вміння чекати здійснення своїх бажань, якщо завжди відразу давати їй те, чого вона хоче.
  3. Дитина не навчиться приймати свої недоліки, якщо навколо усі бездоганні.
  4. Дитина не навчиться співпрацювати, коли відбувається усе так, як того хоче вона.
  5. Дитина не розвине творчий талант, якщо за неї все будуть робити інші.
  6. Дитина не навчиться співчувати і поважати, якщо вона не бачить, що інші відчувають біль і переживають невдачу.
  7. Дитина не розвине в собі відвагу і оптимізм, якщо їй не доведеться стикнутися з неприємностями.
  8. Дитина не розвине в собі наполегливість і силу, коли все дається легко.
  9. Дитина не навчиться виправляти свої помилки, якщо їй невідомі труднощі, невдачі і промахи.
  10.  Дитина не розвине в собі почуття власної гідності і здорову гордість, якщо не буде долати перешкоди і досягати чого-небудь сама.
  11.  Дитина не розвине в собі почуття самодостатності, якщо їй не відоме почуття ізоляції та неприйняття.
  12. Дитина не розвине в собі цілеспрямованості, якщо у неї нема змоги протистояти авторитету і досягати бажаного.

Труднощі допомагають дитині стати сильнішими. Коли діти погано себе поводять – вони не хочуть коритися волі та бажанням дорослих. Для того, щоб встановлювати контроль над дитиною, їй необхідно давати тайм-аут, час подумати (дитині 4 роки – 4 хв, 15 років – 15 хв). Це короткострокове обмеження свободи, після якого до дитини повертається бажання і базова установка, котра закладена в ній з народження – дарувати батькам радість.

Дитячі переживання здійснюють величезний вплив на подальший розвиток психіки людини. Будь-яке почуття, що переживає, відчуває  дитина, проектується назовні або всередину. Ті методи виховання, що базуються на страхові, жорстокому поводженні по відношенню до дитини формують у дітях схильність до самознищення. За насилля діти мстять академічною неуспішністю; зацьковані, морально знищені діти гальмують все навколо, блокують, заморожують. Тому так важливо, щоб діти були впевнені, що сильні, досвідчені і терплячі дорослі у будь-яку хвилину прийдуть їм на допомогу.

Росс Кемпбелл пише, що дітей можна порівняти з дзеркалом. Вони відображають любов, але не починають любити першими (до 10 років), якщо їх обдаровувати любов'ю, вони її повертають. Якщо їм нічого не давати, то повертати дітям також нічого. Безумовна любов, відображається безумовно, а обумовлена ​​і повертається в залежності від тих чи інших обставин. Батьки, дорослі повинні виражати і проговорювати свої почуття щиро, тим самим вони будуть научати дітей впевненому поводженню і умінню визначати свій емоційний стан і почуття.

Олександр Шаргунов зазначає, перш за все, про відповідальність батьків за виховання дітей: «Бог карає дітей за нехтування батьків в їх вихованні, і батьків - за злочини їхніх дітей» ...

Тож мудрості, терпіння у вихованні Ваших дітей. Радості Вам і спокою!

 

Людмила Кравчук

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2020